KÖVETKEZŐ RENDEZVÉNY

Országos Bajnokság 1. futam KakucsRing

Linkblog

Legenda született - Hungaroring beszámoló

2011.09.07. 14:14 loader

Korábban sejtettük, hogy a Hungaroring és a drift kettőséből legenda születik. Most már minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy szombaton valóban megszületett az a bizonyos legenda. Vegyük szépen sorjában hogyan is történt mindez.Döntse el mindenki, hogy könnyű szülés volt-e?

 

 

Gyorsulási oldalon délelőtt a VW konszern pilótái küzdöttek a célegyenessel és a másodpercekkel. Nagy számban megjelent golfok, bogarak mellett igazi drag szörnyek is feltűntek a klubos kocsik között, például olyan audi quatro-k, melyek simán leléptek volna akár egy forma1-es autót is.

Eközben a célegyenes másik végén a drift versenyzők is felsorakoztak a pályatámadásra. A Hungaroring atmoszférája mindenkit tiszteletre sarkallt, bár a megszeppenésnek nyoma sem volt a pilóták arcán, azért mindenki kellő óvatossággal kezdett neki a kanyar kombinációnak. A pálya ugyanis megkövetelte az abszolút precíz vezetést.

A tréning során a versenyzők megmutatták a délelőtt már jelenlevő – nem kisszámú nézőnek -, hogy a nap második felében mire is számíthatnak. Szekeres Feri rögtön az első mentben mutatott egy 100%-os kört, kijelölve a többieknek a helyes irányt. Énekes Árpi Mustangja nem csak a képen nézett ki jól, a gumifelhő (füst ez esetben nem elég kifejező), és a pokoli hang mindenkit sokkolt. Végre láttunk egy igazi amerikai óriás vasat versenykörülmények között. Ha már a képi és hang hatásoknál tartunk, akkor mindenképp ki kell térni Ládi Attilára is, neki sikerült újabb fogalmat teremteni a driftben, volt már testarosa formájú E30, de Ferrari hangos BMW még soha. Az M5 V10 olyan szépen szólt mint egy 430 spider, az erő a miskolci fenegyerekkel volt, akinek egésznap fülig ért a szája, hogy végre a teljes ménes azon dolgozik, hogy ne kelljen haza vinni egy gumit sem.
Sajnos Radír nem volt ilyen szerencsés, hiába szereltek reggelig, a második kör után megadta magát az oxxo-s Skyline kuplungja, így egyetlen bajnokként Kerényi Ádám volt már csak versenyben. A technikai malőrök Grózinger Zsoltit, és Fehér Zsoltit sem kímélték, a V8 M5-ök már nem bizonyíthattak a futamon. Az edzés rendben lement, a cseh és szlovák pilóták is szépen megtanulták a nyomvonalat. Az észak-szláv gépparkra nem lehetett panasz, Jan Balaz egy balkormányos Skyline R34-gyel, Martin Lang, a cseh bajnok tavalyi autójával, Peter Kurnava 350z-vel, míg Roman Kolesar a még mindig patika állapotú E46 M3-mal vágott neki a gumikoptatásnak.

Míg a drifterek a kvalifikációhoz sorakoztak, a gyorsulási szakaszon egy guinness rekord kísérlet volt kibontakozóban, Karvaly Sándor 200 méteres vakmotorozása. Sanyi egyedül motorozott és rádión kapta az utasításokat. A feladatot maradéktalanul teljesítette. Ezúton is gratulálunk neki.

A délután második felében a dragosoknál is a profiké lett a főszerep, némelyik kocsi rajtja komolyabb szívszélütést okozott a közelben tartózkodóknak, az biztos, hogy Kohári Zoli frissen épült Camaroját sem felejtik sokáig az adminos lányok, a boxutcában beindított fekete monstrum megkövetelte a munkavédelmi fülvédő viselését a jelenlévőktől.

Visszatérve a drifhez, a kvalifikáció során sok szenzációs kört láthattunk, így az első helyre, szinte csak 100%-os teljesítménnyel lehetett odaérni. A legjobb teljesítményt Dely Domi nyújtotta, őt a Szekeres família követte, Peti és Feri sorrendjében.
A drift taxik után következhettek a Tsuiso csaták, a 16-ba jutásért Román Kolesár Énekes Árpit és a Mustangot búcsúztatta, Kerényi Ádám az este talán legjobb tsuisoját bemutatva győzte le Martinák Ferit, Zichy Zeuszt, György Szilveszter Bernát Attilát, Szili Krisztián Peter Kurnavát, Nagy Ádám Martin Langot, Szegesdi Gábor Túri Attilát búcsúztatta ebben a körben.
Következett a Top16. Dely Domonkos és Roman Koleszar csatája visszahívással végződött, amit a gumizás után már vizes pályán abszolváltak, Domi jobb volt, így ő jutott a középdöntőbe. A következő páros Tibisz és Jan Balaz volt, az ő futamuk alatt kezdett el esni az eső. Tudni kell, hogy a Hungaroring aszfaltja vizesen nagyon csúszik (aki látta az idei forma1-es nagydíjat annak ezt nem kell magyarázni), ráadásul az első kanyar után megváltozik az aszfalt felülete is, így vizesen nem könnyű rajta közlekedni. A Soarer vs Skyline csatát végül Tibisz nyerte. Ládi Attila csata nélkül jutott tovább, Géza nem bírt Zichyvel, Szekeres Feri György Szilvesztert, Szili Krisztián Szántay Rolit, Nagy Ádám szoros csatában Cziffer Lacit búcsúztatta, Szekeres Feri pedig a turbós M3-at terelgető Szegesdi Gábort győzte le és jutott a 8-ba.
A középdöntőben Domi továbbra is megállíthatatlan volt, és a tököli verseny győztesét is legyőzte, Ládi Attilának ismételten nem kellett túlzottan küzdeni a továbbjutásért, Zichynek technikai gondjai akadtak, amelyet nem sikerült orvosolni a szabályok által megszabott időkereten belül. A Top 8-ban búcsúztak az ikrek is, Ferit Szili Krisztián, Petit az 1JZ szívvel hajtott BMW-s Nagy Ádám győzte le ebben a körben.
Top4-ben Ládi Attila Dely Domival küzdött meg, de Domi valami különlegeset evett ebédre, mert bár Attila egész nap szenzációsan autózott ezúttal csak a bronzért harcolhatott tovább Szili Krisztiánnal, akit Nagy Ádám múlt felül. Végül a dobogó legalsó fokára a bajnokaspiráns állhatott fel. Domi Nagy Ádám személyében talált legyőzőre, így a végeredmény 1. Nagy Ádám, 2. Dely Domonkos, 3. Szili Krisztián lett.

Ezúton is gratulálunk nekik, és köszönjük a versenyzőknek az egész napos fegyelmezett hozzáállást!

Továbbá köszönet a támogatásért a főszponzorunknak a Bomba! Energy Drinknek,

szponzorainknak: a Rádió1-nek, az Oakley-nak, a Dotz-nak, a Chevrolet Gombosnak, a Federalnak, a Totalcarnak, az Ilcsi Kozmetikumoknak, a duen.hu-nak, a rallyheart-nak, a vwdepónak, az Autómotornak és az Autótradernek.

Videók:

http://nogradrallye.com/index.php/videok/695-dragadrift-hungaroring-video-by-zola

https://www.youtube.com/watch?v=1-iBAgwnOP0

https://www.youtube.com/watch?v=ShJLvA4zsLc

 

Galériák:

http://ivanzmoray.fotohd.sk/main.php?cmd=album&var1=20110827-DriftHUNGARORING%2F

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.225913787460206.72741.179014725483446&type=1

http://lukasegl.fotohd.sk/main.php?cmd=album&var1=27.8.2011-Drift-Hungaroring%2F

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://drifter.blog.hu/api/trackback/id/tr183341873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása